,

Pedodonti (Çocuk Diş hekimliği), 0-16 6ti (Çocuk Dişhekimliği), 0-13 yaş grubu çocukların süt ve daimi dişlerinin sağlıklı olarak korunmasını, çürük, travma, kalıtımsal ve benzeri etkenlerin bu dişlerde oluşturduğu sorunların giderilmesini amaçlayan bir anabilim dalıdır. Pedodonti, bebeklik çağından itibaren çocukların ağız-diş sağlığını ve çene-yüz bölgesi gelişimini takip ve tedavi eden, aynı zamanda koruyucu önlemleri de içine alan diş hekimliği dalıdır.

Birinci yaş gününde, çocuk dişleri uzmanını ziyaret ediniz. Bu ziyaretlerin her 2-3 ayda bir tekrarlanması oldukça yararlı olacaktır. Gerek gece uykusu, gerekse gündüz uykularından önce çocuğunuzun dişlerini sadece diş fırçasıyla temizleyiniz. Süt dişlerinin tümü sürene kadar (2,5-3 yaş) ağız bakımında ona yardımcı olunuz.

Pedodonti Anabilim Dalı, Diş Hekimliği Fakültesi Klinik Bilimlerine bağlı olan ve diş hekimliğinin yaşa bağlı olarak çalışan tek branşıdır. Pedodonti veya Pediatrik Diş Hekimliği yani Çocuk Diş Hekimliği daimi dişler tamamlanıncaya kadarki süreçte çocuk hastalarda süt ve daimi genç dişlerin hastalıkları ve tedavileriyle ilgili bir branştır. Pedodonti Anabilim Dalı aynı zamanda özel ilgi gerektiren iletişimi bozuk olan ve/veya engelli bireylerin de tedavilerini özel teknikler kullanılarak (sedasyon veya genel anestezi altında) gerçekleştiren bir branştır. Pedodonti eğitimi alan ve pedodonti konusunda uzmanlaşmış diş hekimlerine pedodontist ünvanı verilmektedir. Dolayısıyla pedodontist, bebeklikten ergenlik dönemine kadar çocukların dişlerinde öncelikle koruyucu diş hekimliği veren ve meydana gelen diş hastalıklarını tedavisiyle ilgilenen kişidir

Sayfamızı Paylaşın

Yorum Bırakın